28 Mayıs 2016 Cumartesi

Firuzende Galata, Anemon Otel


En başta söylemeliyim ki, Anemon Galata Otel'in terasında, yaklaşık 10 yıldır hizmet veren, Firuzende Galata'yı yeni keşfetmiş olmaktan üzüntülüyüm. O kadar keyifli bir mekan ki, arka terasında Galata kulesi ile burun burunasınız, ön terasta ise Ayasofya'dan Haliç'e uzanan masmavi bir manzara sizi kucaklıyor.


Galata Kulesi'nin dibinde bulunan Anemon Otel'in alt katında Sensus Wine 5. katta is Firuzende Galata hizmet veriyor. Firuzende Galata günün her saati için elverişli bir mekan, yemek ve içki fiyatları özelllikle şarap fiyatları mekanın konumuna göre oldukça düşük fiyatlandırılmış. Öyle ki Manisa'nın Kula bölgesinde üretilen Divlit markalı kendi şaraplarının şişe fiyatı 70TL. Divlit, ismini bölgedeki yanardağın isminden almış böylece Divlit markası"Yanık Ülke" olarak olarak menüde yer buluyor  yapıyor.


Firuzende Galatada, şarapların kalite fiyat performansı çok dengeli, durum böyle olunca bence en keyiflisi muhteşem manzaraya karşı peynir tabağı ve şarap keyfi yapmak olur. Ayvalık tulum, çerkez isli peynir, kars gravyeri ve ezine peynirden oluşan tabağın fiyatı 32 TL. Her çeşit peynirden 2'şer adet konuluyor, benim fikrim tabağın yarısını isteyin, diğer başlangıçlara yer açın.


Falafel, kuzu yaprak ciğer, kalamar ve çin böreğinden oluşan 30TL'lik sıcak meze tabağı da peynir tabağının devamında çok lezzetli bir diğer başlangıç oldu.
Erken saat de gitmemizin de etkisiyle uzun uzun oturduk, manzara çok dinlendirici olduğundan bazen yemek yemeği bile unuttuk. 


Öyle ki ana yemek gün batımına kaldı, ben İstanbul'u gün ışığında seyretmekten zevk alanlardanım, ancak Firuzende Galata'nın gece manzarasıda çok harikaydı. İstanbul'u bu açıdan izlemek bana huzur verdi.
Ana yemek olarak kereviz püresi eşliğinde ağır ateşte pişmiş kuzu sırtı benim size ilk önereceğim ana yemek olur. Net 200gr sunulan yemeğin fiyatı 48TL. Ancak menü 3 ayda bir değiştiriliyormuş, gelecek dönemde, bu lezzet menüde sürekli yer alır mı? emin değilim.


Firuzende Galata' da şef'in spesyeli olan vanilyalı dondurma ile sunulan küçük boyutta lezzetli bir  çikolatalı pasta ile finali yaptım. 


Ben Firuzende Galata'da çok güzel vakit geçirdim. Herkese önereceğim bir mekan, sebebi ise  turistik bir bölgede, turistik olmayan bir hizmet ve fiyat anlayışında müşterilerine yaklaşması oldu, bu sayade beni şimdiden kazandı. Türk kahvesi içmek için bile uğramalısınız, mekanı görmüş olursunuz.




Bereketzade mah. Büyük Hendek Cad. Kule Çıkmazı Sok. No:5 Beyoğlu/İstanbul





Firuzende Restaurant - Anemon Hotels Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder